Płatności on-line

Pandemia koronawirusa dała wielu sprzedawcom twardą lekcję: aby osiągnąć trwałe wyniki sprzedaży, obecność w Internecie jest obowiązkowa. Handlowcy muszą nie tylko posiadać łatwy w nawigacji sklep internetowy, ale także oferować szereg udogodnień dla klientów. Na szczycie tej listy są bezpieczne i szybkie płatności on-line.

Płatności on-line w sklepach internetowych to już nieodłączny element wygodnych i szybkich zakupów. Jak pokazują dane, klienci e-commerce coraz chętniej korzystają z usług płatności on-line takich jak przelewy natychmiastowe czy BLIK. 

SYSTEMY ERP DLA FIRM

Płatności on-line w sklepie internetowym

Proces zakupu w sklepie internetowym wymaga prostej i szybkiej płatności. W celu optymalizacji doświadczeń klientów, korzystne jest rozpoczęcie akceptacji płatności online od razu po rozpoczęciu działalności swojego e-commerce. Oferowanie łatwego sposobu płatności jest ważnym elementem udanego biznesu, umożliwiając klientom szybkie i wygodne finalizowanie zamówień. Przy wprowadzaniu jakiegokolwiek produktu lub usługi do sprzedaży online, inwestycja w infrastrukturę techniczną i zapewnienie odpowiednich metod płatności jest dziś koniecznością


Najpopularniejsze metody płatności internetowych


  • Szybkie płatności pay-by-link - to popularna metoda umożliwiająca ekspresową realizację przelewu bez konieczności podawania numeru konta. Klient wybiera własny bank i po zalogowaniu może od razu autoryzować przelew.
  • BLIK - płatność odbywa się poprzez wygenerowanie przez klienta jednorazowego kodu w aplikacji mobilnej banku. Następnie kod podawany jest w bramce płatniczej. Ponadto, BLIK ułatwia dostęp do gotówki, umożliwiając klientom błyskawiczne wypłacanie pieniędzy lub przekazywanie środków do i od innych użytkowników. 
  • Karty płatnicze - chętnie wykorzystywane przez zagranicznym klientów. Płatność odbywa się poprzez podanie numeru karty. Obecnie dzięki wirtualnym portfelom nie ma konieczności przepisywania czy zapamiętywania numeru w trakcie płatności.
  •  

Sposoby integracji z płatnościami on-line

Projektując proces zakupowy w sklepie internetowym, warto wziąć pod uwagę odpowiednie dostosowanie ścieżki płatności. Nie tylko znacząco zwiększy to konwersje, wybór zbyt optymalnego wariantu może oznaczać maksymalną efektywność przy każdej transakcji.


Najpopularniejsze modele wdrożeń w sklepach internetowych


  • Redirect
    To najczęściej spotykany sposób polegający na przekierowaniu do bramki płatniczej wybranego operatora. Klient w ostatnim kroku koszyka, który kliknie "Zapłać" jest przekierowywany właśnie do tego miejsca. Jest to podstawowy sposób integracji i przebiega najszybciej, zazwyczaj za pomocą dedykowanych wtyczek od operatora płatności.
  • White label
    Ten sposób maksymalnie skraca ścieżkę płatności, bo pomijany jest krok z przekierowaniem do bramki płatniczej operatora. Jest to możliwe dzięki komunikacji po API. Zastosowanie tej metody umożliwia przeprowadzenie procesu wyboru i często samej płatności (np. BLIK) na ostatnich etapie koszyka. 
Blue Media

Oficjalny partner

Czy wiesz, że jesteśmy oficjalnym partnerem technologicznym operatora płatności on-line Blue Media?

Potrzebujesz profesjonalnego wdrożenia płatności on-line w swoim e-commerce? Zgłoś się do nas.


Bezpłatna konsultacja

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wdrażamy płatności on-line zarówno do sklepów internetowych opartych o oprogramowanie opensource jak i dedykowanych platform.

Bramki płatności dla e-commerce

Oferujemy wsparcie wdrożeniowe oficjalnych modułów płatności dostępnych dla wielu platform e-commerce. Są wśród nich: Adobe commerce, Prestashop, Woocommerce, Opencart czy Cs.Cart.

Zaufaj profesjonalistom. System płatności on-line jest newralgicznym elementem całego sklepu internetowego. Wszelkie niedociągnięcia wpływają negatywnie na konwersję.

Płatności ratalne i odroczone

Popularność płatności ratalnych i odroczonyc wciąż rośnie. Nic dziwnego, klienci chętniej decydują się na zakup produktu z możliwością rozłożenia jego spłaty na raty.

Aspekt odłożenia płatności w czasie niesie też jedną dużą zaletę - umożliwia utrzymanie stałej sprzedaży przez cały miesiąc. Nawet gdy Twoi klienci oczekują na wypłatę.

Platności cykliczne

Płatności cykliczne inaczej zwane abonamentowymi czy subskrypcyjnymi sprawdzają się wszędzie tam, gdzie świadczymy daną usługą i chcemy pobierać za nią opłatę w stałych cyklach rozliczeniowych.

Z rozwiązania tego korzystają platformy VOD typu Netflix czy Amazon Prime oraz wiele sklepów internetowych zorientowanych na abonamentowy model sprzedaży (na przykład karma dla zwierząt).

Porozmawiajmy o płatnościach on-line

Skorzystaj z bezpłatnej i niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.