Płatności on-line
Pandemia koronawirusa dała wielu sprzedawcom twardą lekcję: aby osiągnąć trwałe wyniki sprzedaży, obecność w Internecie jest obowiązkowa. Handlowcy muszą nie tylko posiadać łatwy w nawigacji sklep internetowy, ale także oferować szereg udogodnień dla klientów. Na szczycie tej listy są bezpieczne i szybkie płatności on-line.
Płatności on-line w sklepach internetowych to już nieodłączny element wygodnych i szybkich zakupów. Jak pokazują dane, klienci e-commerce coraz chętniej korzystają z usług płatności on-line takich jak przelewy natychmiastowe czy BLIK.
SYSTEMY ERP DLA FIRM
Płatności on-line w sklepie internetowym
Proces zakupu w sklepie internetowym wymaga prostej i szybkiej płatności. W celu optymalizacji doświadczeń klientów, korzystne jest rozpoczęcie akceptacji płatności online od razu po rozpoczęciu działalności swojego e-commerce. Oferowanie łatwego sposobu płatności jest ważnym elementem udanego biznesu, umożliwiając klientom szybkie i wygodne finalizowanie zamówień. Przy wprowadzaniu jakiegokolwiek produktu lub usługi do sprzedaży online, inwestycja w infrastrukturę techniczną i zapewnienie odpowiednich metod płatności jest dziś koniecznością
Najpopularniejsze metody płatności internetowych
- Szybkie płatności pay-by-link - to popularna metoda umożliwiająca ekspresową realizację przelewu bez konieczności podawania numeru konta. Klient wybiera własny bank i po zalogowaniu może od razu autoryzować przelew.
- BLIK - płatność odbywa się poprzez wygenerowanie przez klienta jednorazowego kodu w aplikacji mobilnej banku. Następnie kod podawany jest w bramce płatniczej. Ponadto, BLIK ułatwia dostęp do gotówki, umożliwiając klientom błyskawiczne wypłacanie pieniędzy lub przekazywanie środków do i od innych użytkowników.
- Karty płatnicze - chętnie wykorzystywane przez zagranicznym klientów. Płatność odbywa się poprzez podanie numeru karty. Obecnie dzięki wirtualnym portfelom nie ma konieczności przepisywania czy zapamiętywania numeru w trakcie płatności.
Sposoby integracji z płatnościami on-line
Projektując proces zakupowy w sklepie internetowym, warto wziąć pod uwagę odpowiednie dostosowanie ścieżki płatności. Nie tylko znacząco zwiększy to konwersje, wybór zbyt optymalnego wariantu może oznaczać maksymalną efektywność przy każdej transakcji.
Najpopularniejsze modele wdrożeń w sklepach internetowych
- Redirect
To najczęściej spotykany sposób polegający na przekierowaniu do bramki płatniczej wybranego operatora. Klient w ostatnim kroku koszyka, który kliknie "Zapłać" jest przekierowywany właśnie do tego miejsca. Jest to podstawowy sposób integracji i przebiega najszybciej, zazwyczaj za pomocą dedykowanych wtyczek od operatora płatności. - White label
Ten sposób maksymalnie skraca ścieżkę płatności, bo pomijany jest krok z przekierowaniem do bramki płatniczej operatora. Jest to możliwe dzięki komunikacji po API. Zastosowanie tej metody umożliwia przeprowadzenie procesu wyboru i często samej płatności (np. BLIK) na ostatnich etapie koszyka.
Oficjalny partner
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Wdrażamy płatności on-line zarówno do sklepów internetowych opartych o oprogramowanie opensource jak i dedykowanych platform.
Porozmawiajmy o płatnościach on-line
Skorzystaj z bezpłatnej i niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.